Sayfalar

26 Kasım 2013 Salı

YURTDIŞINDA EĞİTİM



Ülkemizde her yıl binlerce öğrenci, yurtdışı eğitim alabilmek, yüksek lisans görmek, dil öğrenmek için öğrenim seyahatler yapmakta. Peki, yurtdışı eğitim göreceğiniz ülkeleri nasıl seçeceksiniz?

Ülkelerin gelişmişlik seviyesi ve eğitim ve öğretim alanında yapmış oldukları devrimler, yenilikler sonucu artmaktadır. Eğitim ve öğretime yapılan yatırımlar sonucunda da kaliteli, gerçek bilginin ortaya çıktığı, tüm dünyaya buralardan yayıldığı da bir gerçek. Şu anda dünya üzerinde ilk 500 de yer alan üniversitelerin yarısından fazlasının Amerika ve Avrupa ülkelerinde olduğunu biliyoruz.  Yurtdışı eğitim almak isteyenlerin ülke seçimlerinde tercih yaparken göz önünde bulundurması gereken bir nokta Avrupa ülkeleri ve Amerika.  Bunun yanı sıra yurtdışı eğitim almak isteyenler, öğrenim vizesi alarak yurtdışında hem eğitim görüp hem de dil öğrenebilmeniz de mümkün.  Özellikle yurtdışı eğitim almak isteyen gençlerin bu konuda uzman kişilerden yardım almadan tercih yapmaları doğru programı bulmak, doğru kişilerle konuşma ve doğru adımları atabilmeleri çok daha zorlaşıyor.

YURTDIŞINDA EĞİTİM ALMANIN YOLLARI

Daha iyi bir gelecek için yurtdışı eğitim almak isteyen öğrenciler, işsiz kalarak bu dönemde kariyerlerine yatırım yapmayı düşünenler için yurtdışı eğitim veren üniversitelere gidebilmek için eğitim almak istenilen ülke ya da ülkelerin belirlenmesi gerekmektedir.

Yurtdışı eğitim alırken ülke seçiminde çevre, harcamalar ve eğitim esnasında ve mezuniyet sonrası yaşam şartları, ekonomi ve iş bulma büyük rol oynar.  Yurtdışı eğitim almak istediğimiz alanın belirlenmesinde ise eğitim geçmişi, akademik yetenekler, ilgi alanları ve kariyer planları rol oynayan kriterlerdir.  Yurtdışı eğitim planlanan ülke ya da ülkelerde okul seçimi de oldukça önemlidir.  Okulun yeri, Akademik başarı durumu, dil seviyesi sınav sonuçları, okulların başvuru şartları, eğitim masrafları, yaşam masrafları, mezuniyet sonrası iş olanakları ve sosyal yaşam okul seçimimizde öne çıkan faktörlerdir.

YURTDIŞINDA EĞİTİM ALMAYA KARAR VERDİM,  NE YAPMALIM? DİYORSANIZ EĞER

Yurtdışı eğitim kararı alabilmek, bir insanın kariyer hayatı boyunca almış olduğu en önemli kararlardan biri. Bunun içindir ki yurtdışı üniversite eğitimi almak isteyen öğrenciler işlemlerine başlamadan önce bir yurtdışı eğitim danışmanından bilgi alarak üniversite başvuru işlemlerini eğitim danışmanı ile birlikte yapmalıdırlar. Bunun sebebi üniversite eğitimi için hangi ülkelerin hangi avantajlara sahip olduğunu, hangi okul ve programlarının size uygun olduğunu ve başvurular için hazırlanması gereken belgeler ve başvuru zamanları ile ilgili size yardımcı olmaktır.

Danışmanlık hizmetleri yurtdışı eğitim almayı planlarken size en uygun olan ülke, okul ve program seçiminde yardımcı olmak. Üniversite kredili yaz okulları ve yurtdışı eğitim de dil okullarını araştırmak, Yurtdışı eğitim de uzun ve kısa süreli sertifika ve diploma programları nelerdir, yurtdışı eğitim ön lisans programları hakkında bilgi ve daha birçok konuyu kapsar.


1 yorum:

dergi dedi ki...

Haberiniz ve bilgilendirmeniz için teşekkürler.. Kolay gelsin!